وبلاگ دعا-شفا

وبلاگ ادعیه اسلامی مجربه

وبلاگ دعا-شفا

وبلاگ ادعیه اسلامی مجربه

تمامی فعالیت های وبلاگ دعا - شفا صرفا تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

  • ۰
  • ۰

جدول ساعات و ایام قمر در عقرب سال95

در مورد پدیده قمر در عقرب قبلا مطالبی مختصر بیان شده . میدانیم که ماه در روزهای خاصی از سال با توجه به حرکتی که نسبت به زمین دارد آثاری از خود به جای میگذارد و مثلا جزر و مد دریاها مشهورترین این تاثیرات است. مسلما حرکت ماه نسبت به زمین ، تاثیراتی بر جسم انسانها هم دارد. به واقع قمر در عقرب هر ماه یکبار رخ میدهد و مدت زمان آن حدود سه روز است. برج عقرب ، از میان بروج دوازده گانه فلکی ، برج هشتم است که ماه (قمر) هر ۲۷ روز یکبار از آن گذر میکند ولی خورشید سالی یکبار و در آبانماه وارد آن میگردد.

دائره البروج مسیر حرکت ظاهری سالانهٔ خورشید نسبت به زمین، بر روی کره سماوی است و در واقع مدار حرکت انتفالی زمین به دور کره خورشید است.

به واقع ، دائره البروج ، منطقه البروج را به دوازده قسمت مساوی منقسم مینماید. مطلب دیگر اینکه ، به دلیل تقدیم اعتدالین (که قبلا در مورد آن توضیحاتی ذکر گردید) نوعی جابجایی در دوازده صورت فلکی منطقه البروج نسبت به دوازده برج هم نامشان رخ داده. هر صورت فلکی بطور تقریبی حدود ۳۰ درجه (یعنی یک برج) به سمت شرق آسمان حرکت نموده است که البته محاسبات آسترولوژی را قدری پیچیده تر کرده است.
پدیده قمر در عقرب با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست (البته کسانی که با صور بروج آشنایی دارند ، در زمان شب از طریق فاصله میان ماه و صورت عقرب میتوانند زمان قمر در عقرب را متوجه شوند) و مقصود از قمر در عقرب هم این است که در یک ماه قمری ، قمر زمین یک دور کامل بدور آن میگردد و طبعا در هر ماه قمری یکبار از برج عقرب میگذرد .
مطابق برخی روایات وارده ، برخی کارهای مهم را در ایام قمر در عقرب ، نباید انجام داد که در مطالب قبلی به آنها اشاره گردیده است.

در ذیل جدول ایام قمر در عقرب سال ۹۵ آورده شده :

 

جدول تفصیلی ایام قمر در عقرب سال ۹۵, روزهای قمر در عقرب 95 , قمر در عقرب یعنی چه , کل ایام قمر در عقرب سال 95 , شمارش و محاسبات قمر در عقرب 95 , تقویم قمر در عقرب 95

جدول تفصیلی ایام قمر در عقرب سال ۹۵, روزهای قمر در عقرب ۹۵ , قمر در عقرب یعنی چه , کل ایام قمر در عقرب سال ۹۵ , شمارش و محاسبات قمر در عقرب ۹۵ , تقویم قمر در عقرب ۹۵ , تقویم شمارشی روزهای قمر در عقرب سال 95 , جدول ساعات و ایام قمر در عقرب سال95

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی